Dag 8

Dag 8: Har du några husdjur? Isf gör en kort presentation av varje!
Ja, jag har min katt och mina ponnyer!
Zarus, är min tävlingsponny. Han är en connemara undan Loranga II och efter Uranus RC. Han är 10 år och är en D-ponny. Han är inte världens segaste ponny, men inte heller världens spjut. Har man lärt sig rida på honom, kan man rida på vilken häst/ponny som helst. Jag tävlar L:D, L:D+5, L:C och L:C+5 med honom men han har tävlat L:A i yngre tider. Mitt mål med honom är väl att jag någon dag ska stå på prispallen i iallafall en L:B, det är mitt mål just nu, sen när jag uppnått det blir det väl högre och farligare mål..!;)
Min andra ponny, heter POmmerOy, blivande D-ponny. Han är 2 ½ år och jag och min tränare håller på att rida in honom. Han har tagit sig otroligt snabbt, när han kom hit till oss hade han gått på lösdrift i 2 år, och var världens näst mest ohanterliga häst.. Idag är han lite naffsig och så lite flängig med huvudet, men annars helt go! Han är ju blivande D-ponny, och kommer väl bli 144cm mankhöjd? Han är jag helt 100% säker på att han kommer vara en räcerponny/spjut i framtiden och kommer lyckas bra med rätt ryttare! Han är allså ev. till salu:)
Min katt, Zelma, är en riktigt scccchhhtekare! Hon sover nästan jämt och (har inget humor). Det hon gillar att göra är: äta, sova, göra massa oväsen och att bita i folks hår. Ja, hon är redan 2½ år! Kom på det för några dagar sen bara vilket chockade mig rejält måste jag säga! Jag fick henne på min tolvårsdag, men minns det som igår<3
Sen har jag haft en hund också, men inte sen i mars..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0