Banan-milkshake!

Nu ska jag beskriva för er hur jag brkar göra min banan-milkshake:
Du behöver: någonting att mixa/mosa glassen med, glass (helst vanilj-glass), banan, bunke, glas, sked, grädde, mjölk.

Börja med att mosa glassen i en bunke, exakt hur mycket glass du ska ha får du avgöra själv, jag kör på känslan.
Jag brukar mosa glassen med en hand-mixer. När glassen är mosad ska du bestämma hur "rinnig" bananshaken ska vara, och hur mycket grädde du ska ha. Ju mer grädde och mjölk, desto rinnigare blir milk-shaken. Sen hr mycket grädde man ska ha i, avgör man själv, eftersom att det finns folk som kanske vill ha 1/3 (1 tredjedel) grädde och resten mjölk, medans någon annan vill ha 2/3 (2 tredjedelar) grädde och resten mjölk, så det beror på hur fet (hur gräddig) shake man vill ha. När du har bestämt dig för mängder, så häller du det tillsammans med glassen och mixar ihop det, sen så bryter du ner en banan i och mixar. KLART! Sen så måste du ju såklart hällA upp i glasen, om du inte vill äta ur bunken förståss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0