Tips!

Tänkte tipsa om en üüüüübeeeeeeeeer bra bok! Jag som inte brukar "fastna" vid böcker så men, den här är helt underbar! Den heter "Edies Dagbok", och det finns tre böcker av serien, men jag har bara läst "Kyssar i paris" och "Hjärta och Smärta", ska läsa den tredje också.
Hur jag hittade boken? Jo, på svenskan i skolan så har vi att innan jul så ska vi läsa 600 sidor ur böcker. Och jag har verkligen jäääääättesvårt att hitta böcker, och jag stod där jättelänge och letade efter en bra  bok att läsa, och så hittade jag den här boken som såg halvbra ut, men jag hade inte så mycket mer tid på mig att hitta en bra bok, och så var jag stressad så jag valde den, för att ingen annan verkade ens halvbra! Och som alltid när jag läser början så är det jättesegt, men sen när man väl kommer in i boken så kan man inte sluta!
Edies Dagbok "Kyssar i Paris"
Text från baksidan av boken: 14 september. Känner du någonsin att du bara väntar på att livet ska börja? Jag tror att det var jag som uppfann den känslan. Allting är så nytt idag. Läskigt och nytt. Men istället för att hoppa ur sängen och slå världen med häpnad med mitt mest bländande leende och mina söta nya hårspännen, så ligger jag hopkurad under duntäcket och skriver i min Emily Strange-anteckningsbok.
Edie är 16 år och har precis flyttat till Manchester. Hon är inte alls nöjd, alla hennes kompisar är ju kvar i Brighton. I början känns det så värdelöst att hon knappt vill gå till skolan överhuvudtaget. Men så en dag hittar hon en utmärkt andledning till fortsatta studier. Han heter Dylan.
Riktigt grym bok! Rekommenderas för dig som älskar tonnårsböcker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0